En kraft alla omedvetet har.

(null)
Att få så mycket komplimanger som jag många gånger får är både glädjande och uppskattat. 
Jag får ofta höra hur stark och otroligt grym jag är som kan balansera och orkar med både familj och allt som denna sjukdom medför.
Jag blir glad och det stärker mitt självförtroende enormt.
Men så tycker jag även att det är så genant att stå och få så fina komplimanger över nånting som blivit mitt vardagliga liv. 
För det här har ju blivit min/våran vardag. 
Jag har inte mycket att välja på liksom, visst så hade jag kunnat gräva ner mig och bara tyckt synd om mig själv, gnälla, grina och aldrig vara nöjd. 
Men det är ju inget som varken jag, min familj eller folk i min omgivning skulle må bättre av. 
Som jag brukar säga så får man göra det bästa av situationen så länge man orkar, och nu när jag inte tar några cellgifter har jag självklart mycket mer ork än vanligt.
Folk frågar ofta hur jag orkar vara glad och ha ett leende på läpparna, de flesta säger till mig att dom aldrig hade pallat att hålla humöret uppe. 
Men där tror jag att dom har fel, för när man blir sjuk eller råkar ut för något annat tragiskt i livet så slås det på en extra låga inom en, visst man når nästan botten men har man turen att få leva kvar så fylls man med ett sånt jävlar anamma och en kraft som man inte trodde fanns och den kraften tror jag att alla egentligen har inom sig men den kommer inte fram förens man verkligen behöver den. 
Men så gäller det som sagt att ha turen på sin sida oxå, för om ingen medicin hjälper och tumörerna bara växer så spelar det ingen roll hur många gnistor du har. 


Idag har iallafall jag lagt min kraft på att bygga ihop ett pepparkakshus som fröna sen fick dekorera när dom kom hem efter skolan. 
Riktigt läckert och kreativt hus blev det som nu pryder vårat vardagsrum. 
Gick ju åt en hel del kraft att städa köket sen oxå när huset var färdigt då det såg ut som ett bombnedslag och låg kokosflingor överallt, nu var det visserligen jag som var kokosansvarig så jag kan inte riktigt skylla ifrån mig det på barnen, men då fick jag ju liksom användning av den nya dammsugaren som inköptes igår och det var precis det som var meningen😬
//Bex  

Kommentera här: