Ingen snö, då får isen duga.

(null)
Vinterlovet är i full gång men inte en snöflinga så långt ögat kan nå.
Det blir ju svårare att hitta på aktiviteter när man inte bara kan gå ut till första bästa backe och åka pulka. 
Igår träffades jag och svägerskan Jenny inne på maxihuset så att kusinerna fick gå och titta på klädrean och förstöra lite av sina julklappspengar. 
Tjejerna har ju blivit så stora nu så dom vill gå själva utan oss föräldrar, så det var väl bäst att låta dom göra det. 
Jag hade räknat med det värsta eftersom att det är mellandagsrea och folk brukar ju vara lite lätt hysteriska när det finns chans att få saker och ting billigare än vanligt, och det är klart att man vill passa på när priserna sjunker, men till en början när vi kom dit var det ganska lugnt, men efter nån timme började det att välla in folk och när vi åkte därifrån så cirkulerade det till och med bilar på parkeringen och letade platser, så mycket folk blev det och jag som har svårt för stora och trånga folkmassor nu för tiden, jag blir stirrig och irriterad samtidigt som jag nästan blir kallsvettig. 
Så gårdagens timmar i maxihuset blev lagom för mig, nu behöver jag inte ge mig ut i vimlet något mer. 

Idag har vi istället varit och aktiverat ungarna rejält med först några timmar på skidskor och sen bytte vi isen mot innebandyplan i 1 1/2 timme. 
Ungarna var ju tvungna att träna lite inför nästa veckas cup.
//Bex 

Kommentera här: