Lägga tankarna på annat.

Ja det gick ju inte att klaga på vädret när man promenera upp till sjukan idag iallafall.  (null)
Under helgen har vi haft fullt upp i stort sett hela dagarna, vi har haft folk här på fika, det har varit innebandy, vi har åkt pulka och lekt i snön, ja vi har egentligen inte haft en lugn stund, och under dessa dagar har Linnea inte klagat en gång på att hon haft ont i magen, jag var tvungen att fråga henne igår om hon kände av något i magen eftersom hon inte sagt något, hon tvekade lite men sa att hon inte hade känt så mycket under helgen. 
Nu har hon i och för sig druckit laktosfri mjölk till oboy’n och haft laktosfritt smör på mackorna, men det känns mer som att det beror på att vi haft fullt upp och hon inte haft så mycket tid till att tänka på annat.
Idag när jag gick med fröna till skolan så gick Liam lite i förväg så då passade jag på att prata lite med Linnea, hon visste att jag idag skulle göra röntgen så jag förklarade då för henne att det absolut inte är något farligt och det är ingenting som jag mår dåligt av. 
Det visste hon och vi har pratat om det förut att röntgen är en kamera som ser igenom huden och kan ta bilder på mitt skelett och mina organ. 
Jag frågade även om hon ville gå tillbaka till barntraumateamet och prata lite, men hon var osäker och sa att hon pratar med andra i våran närhet om hon har några frågor, igår hade hon och Macke pratat lite och hon hade då fått svar på en del funderingar. 
Men vi kör väl laktosfritt ett tag så får vi se om det blir någon förbättring. 

Nu har jag gjort den sista röntgen för denna gång så nu är det bara att vänta. Jobbigt som satan varenda gång men bara att försöka hålla sig aktiv och lägga tankarna på annat.
Dock inte lika lätt som det låter. 
//Bex 

Kommentera här: