Leva livet eller dra mig tillbaka.

(null)
Ja då är sommaren här igen, sol, bad, värme och festligheter blandat med en gnutta ångest. 
Nu kan man inte längre gå och dölja sig i bylsiga tröjor och mössor, Näe nu när värmen kommit så vill man ha så lite kläder som möjligt på sig, många gånger gärna bara bikini. 
Jag som älskar att vara på stranden och hoppa runt och leka med ungarna i vattnet kan gärna inte ha några bröstproteser på mig då dom inte riktigt håller sig på rätt plats alla gånger, dessutom blir det extremt obekvämt och varmt. 
Nu har jag hittat den rätta lösningen för mig med bikinitrosa och sport top/bh, men jag ska väl inte påstå att man känner sig jättebekväm i att visa upp sin kropp för allmänheten. 
Men där har faktiskt mina barn bidragit till att jag tillslut inte orkar bry mig om vad allmänheten tycker och tänker. 
Jag ser hellre annorlunda ut och kan hoppa, dyka och leka med mina barn än att sätta dit ett par lösbröst som gör ett hinder till att röra mig hur jag vill. 
Mina barn, min man och mina nära och kära bryr sig inte om att jag ser annorlunda ut och det är de enda som betyder något för mig. 
Sen finns det självklart tillfällen då även jag känner mig osäker och illa till mods, jag har t.ex väldigt svårt att klä upp mig i fina och färgglada klänningar, så att bröllop är ju inte min favorittillställning. 
Man ska vara fin och uppklädd, inte bära svart eller mörkt (som jag trivs i bäst), man känner oftast inte så många av gästerna om giftermålet är utanför släkten och så ska man dessutom försöka att vara på gott humör oxå och det är inte alltid så lätt. 
Men det är liksom bara att välja, leva livet som jag skulle gjort som frisk eller dra mig tillbaka och missa det liv som givits mig. 
Jag säger absolut inte att det är ett lätt val alla gånger och ibland får man faktiskt välja det som känns rätt för en själv, men att försöka hitta lösningar det är något som jag önskar att alla hade kraft till att göra eller få hjälp med. 
Alla borde få chansen till ett drägligt liv hur långt eller kort det än blir. 
//Bex 

Kommentera här: