Är detta en vettig miljö?!?

(null)
Alltså jag är ledsen om jag beter mig som en riktig surkärring men jag klarar inte av denna situationen i ungarnas kapprum på skolan. 
Vi har varit lediga i en vecka då det varit höstlov men skolan har ändå varit öppen eftersom att det är fritaaktivitet där.
Och idag när jag var inne för att lämna Liam så hade han inte lägre någon krok/plats, jag fick flytta om och fixa fram en krok till han så han kunde hänga av sin jacka, men funderade då på vart hans regnkläder tagit vägen, vi tog bara med stövlarna hem innan lovet men inte regnkläderna så dom ska ju hänga kvar på Liams krok i kapprummet, men det gjorde dom inte eftersom att han inte ens hade någon krok.
Jag letade under och emellan alla kläder som hänger på krokarna, lyfte på kläderna som ligger på golvet och kollar under hyllorna men regnkläderna finns bara inte, jag står och kliar mig i huvudet och funderar på om det är mitt minne som spelar mig ett spratt igen, men jag kan inte minnas att jag sett hans regnkläder hemma överhuvudtaget.
Efter bra mycket letande så hittar jag till slut Liams regnkläder inkastade i ett hörn på andra sidan kapprummet, det vill säga parallellklassens sida av kapprummet. 
Jag har ingen aning om hur dom hamnat där då vi lämnade kläderna på kroken innan vi gick på lov, jag vet inte om det är någon som gått på frita och lånat kläderna eller om det bara är någon som tyckte att dom hängde i vägen på hans krok.  
Jag känner bara att jag blir så frustrerad och tycker det känns så sjukt äckligt när alla kläder hänger på varandra och ligger på golvet som ungarna trampar på med sina blöta och leriga skor, eftersom att det nu är så lerigt på skolgården oxå efter dom kört med stora fordon och satt upp baracker, jag tycker det är riktigt  VIDRIGT, och då har inte vintern börjat än😏
Jag spottade ut lite agg idag till en av fröknarna, men som hon sa så kan inte dom göra mycket åt situationen.
-Vi hjälper dom så gott det går men vi kan ju inte stå ute i kapprummet vid varje rast fick jag till svar. 
Jag vill fasiken inte skicka med ungarna extrakläder som dom ska ha i sina låder för man vet aldrig vart det hamnar och så billigt är det inte att gå och köpa nya kläder till ungarna som sen förstörs eller slarvas bort. 
Var tvungen att gå in och titta i en av barackernas kapprum av ren nyfikenhet eftersom att det klagades på att dom oxå var för små, och visst dom var inte stora men här har du bara en klass i varje kapprum och varje unge har sin fasta plats med krok, hylla och skohylla, där behöver dom ju inte hänga ytterkläderna över varandra iallafall. 
Sverige som har det så jädra gott ställt och kan slänga ut pengar till höger och vänster men vård, skola och omsorg har vi inte råd med, det prioriteras verkligen så himla bra. 
Tycker politikerna kan komma hit och försöka organisera i ungarnas kapprum och se om dom tycker att detta är en vettig miljö😡
Usch och blä. 
Så nu har jag fått ur mig lite aggressioner, men tyvärr så lär ju inte det göra någon som helst skillnad. 
//Bex  

Det är kanske inte så stort men det är åtminstone bättre organiserat. 
(null)

Kommentera här: