Idrott, hockey och krim.

(null)
Oj oj vilken torsdag, jag är genomförkyld och mår skit men vem har tid med det när det är fullt upp. 
Linnea har idag varit på jönsbergska idrottsskola och gjort sitt färdighetstest.
Dom fick prova på en massa olika sporter och övningar och roligt var ju att en av sporterna var innebandy där Linnea fick briljera och gjorde 3mål, det är min tjej det😉
Näe vars, det blir nog väldigt svårt att komma in då det är väldigt många barn som sökt och jag fick nys om att det bara finns plats till en tredjedel av alla sökande. 
Men så länge Linnea är glad och nöjd över sin prestation så är jag nöjd. 
Linnea blev oxå väldigt imponerad över hur fint och vilken ordning det var på Jönsbergska. 
Hon babblade hela vägen hem om vad fint det var, idrottshallarna var jättestora och superfina, duscharna va helt underbara, det var rent och fint och inte det minsta äckligt, -och mamma du skulle sett toaletterna, dom var sååååå fräscha. 
Hon tyckte alla var så snälla och inget barn som stack ut eller hade taskig attityd. 
Hon var mäkta imponerad och ännu mera sugen på att byta skola. 

Sen gick jag och hämtad Liam på deras skola och då informerade Liam mig om att idag var det någon elev som tagit på sig ett par handskar och smetat toalettväggen full med bajs. 
Fast det är säkert någon som tagit lera utifrån och smetat på väggen förklarade jag då, men då fick jag till svar att så var inte fallet och det kändes på lukten, så Liam sa att en av lärarna fick gå ut och städa upp skiten, bokstavligt talat. 
Om nu detta stämmer så undrar jag vem i h-vete gör en sådan sak??? 
Det är ju liksom inte bäbisar vi pratar om, hade det hänt på ett dagis så hade jag haft mer förståelse om någon unge fått bajs på handen och torkat av sig på väggen, men i första klass😱

Avslutade denna dagen med lite hockeyskola för Liam.
Jag som på eftermiddagen åkte på lite feber överlät alla förberedelser till Macke medan jag satt i ishallen och kollade på när dom vuxna hade träning, och vilka dyker inte upp då, jo men Marie och Jocke.
Familjen Lindberg är ju en riktig hockeyfamilj och har spenderat många timmar i ishallen så dom tyckte att det var jättekul att se dom små knodden träna, eftersom att deras son Stoffe inte är så liten längre. 
Liam höll i bra, men han gick av isen när det var ungefär 10 minuter kvar på träningen, han var helt slut och hjälmen hade suttit lite för hårt så det hade börjat göra ont. 
Men han vill dit och prova nästa vecka igen och då hoppas jag att jag mår bättre oxå. 

Men nu är det krimtorsdag och ungarnas nya favoritprogram "efterlyst" går av stapeln.
Kanske inte är det bästa programmet för dom att se, men det är ju så som verkligheten ser ut tyvärr. 
//Bex 

Kommentera här: