Kanske är jag som är en bittekärring.

(null)
Alltså jag vet inte om det är jag som blivit lite bitter men jag har så svårt för det här med att man bara ska trycka in så mycket folk (i detta fall barn) som möjligt istället för att ta vara på det man har. 
Det började med att mina barn kom hem ifrån skolan i veckan helt bedrövade över att dom inte ska få ha kvar den stora gräsplan som är utanför deras klassrum, den gräsplan som dom alltid har olika lekar och tävlingar på, det spelas brännboll och flaggan det görs hinderbanor och andra aktiviteter, det är den del av skolgården som används mest. 
Men nu visar det sig att dom ska slå upp baracker där eftersom att skolan har tagit åt sig mer barn än vad dom har rum för, istället för 2 st klasser av varje årskurs så har dom nu tre förskoleklasser och det är väl helt ok.... om man har plats för det. 
Men den här skolan har inte den platsen. 
Jag pratade med en av lärarna idag och frågade lite om allt detta som barnen berättat för mig eftersom att barn lätt kan missförstå saker och ting, men det hade dom inte gjort i detta fallet, utan den 6års klass som just nu har sitt klassrum inne i fritas byggsal ska så småningom ut i baracker, men vad som händer nästa år när det kommer nya barn hade hon ingen aning om, hon visste inte om barackerna var nåt tillfälligt, om dom skulle bygga ut skolan eller vad framtida planer är. 
Jag frågade hur dom löst matsalssituationen eftersom att matsalen redan innan detta var för liten, ungarna får ju många gånger stressa därifrån om man ska tro på vad fröna själva säger. 
Men det hade dom löst så fiffigt med att 2:a klassarna helt enkelt äter i sitt klassrum istället för i matsalen.
Shit vad praktiskt!!!
Hade dom satt upp baracker tillfälligt för att dom skulle renoverat skolan hade jag blivit överlycklig då skolan är ifrån 70-talet. 
Alltså den är så sunkig så man knappt vill gå in och hämta barnen ibland plus att dom är ungefär 50 ungar som delar på ett litet kapprum, och då kan ni kanske föreställa er hur det blir på vintrarna med alla blöta vinterkläder som knappt får plats på krokarna. 
Men det som gör mig extra irriterad är att vi föräldrar inte fått någon som helst information om detta, det är ingenting som jag har tagit del av iallafall och då har jag varit inne och läst på ungarnas info sida. 
Som sagt jag vet inte om det bara är min reaktion och om det är jag som är en riktig bitterkärring men jag tycker inte att det är ok. 
Och vissa av politikerna pratar om att det inte borde finnas friskolor mm, men det är väl inte så jättekonstigt om man söker sig dit då dom kommunala skolorna ser ut så här😏
//Bex 

Kommentera här: