Halvvägs genom påsk🐣

(null)
Halvvägs genom påskhelgen och jag har redan ätit alldeles för mycket. 
Igår blev det först glass vid strömmen med familjen tillsammans med Becca och Tonna, vi tog en promenad i parken efteråt och fick då se en mås som hade fångat sig en rejäl ål att mumsa på och så såg vi även den lille sälen som bosatt sig vid strömmen. 
Å allt detta mitt i stan😉
På eftermiddag åkte vi ut till Beccas bror Matte där vi blev bjudna på ännu lite smarrigt och hembakt fikabröd som Åse hade bakat. 
Då dom bor på landet med en stor tomt så hade fröna fullt upp med både vattenlek, fotboll och lite mys med hundarna. 

Idag påskafton skulle vi ju ut till svägerskan Jenny i Svärtinge och käka med familjen och då jag misstänkte att det skulle bli mycket ätande även idag så var jag bara tvungen att ta mig till Friskis för att spinna bort lite kalorier. 
Måste ju göra mig av med lite av det jag stoppar i mig oxå. 
Jag som ska försöka att inte äta så mycket socker heller, det går ju sisådär bra kan man säga. 
Så dumt eftersom att jag både mår sämre och får lite lätt ångest av att äta en massa socker. 
För mycket socker är ju inte bra för någon och speciellt inte en cancersjuk sägs det, men är man en riktig gottegris så är det fasiken svårt alltså😏
//Bex 

Kommentera här: