Tre av de saker hon mår av.

(null)
Tomten Åke har intagit sin plats. 



Ja men måndag betyder oftast att det ska uträttas lite ärenden, så även denna måndagen. 
Jag och svägerskan Madde har varit till returpunkten för att slänga lite skräp, vi har hämtat paket och kataloger och sen har jag även handlat min första julklapp till julklappsspelet så nu är jag igång😉

Har även fått upp våra jultomtar och en och annan julduk, fröna var så väldigt angelägna igår om att vi idag efter skolan skulle julpynta ihop, men idag lät det helt annorlunda så det slutade med att jag pyntade själv utan barnens hjälp, så jag har bara fått upp typ hälften av allt julpynt, har inte fått upp varken julstjärnor eller gardiner men det är ju ingen brådska än, det är flera veckor kvar till jul. 

Till kvällen blev det som vanligt innebandyträning med fröna. 
Innebandy var en av de tre saker som Linnea hade nämnt för Jessica (skolans kurator) att hon mår bra av att göra, när hon spelar innebandy och har roligt med lagkompisarna så kan hon släppa alla andra tankar för en stund, hon gillar att jag nästan alltid är med på träningarna och sitter och hejar på matcherna. 
Nästa grej hon sa att hon gillar är när jag och Linnea har mor-och-dotter-tid, när vi går och handlar eller shoppar kläder och kanske tar nån glass/fika eller lunch bara hon och jag. 
Det sista som hon nämnt va att hon gillar när vi bakar, står i ett doftande köket och har lite musik på för att sen få smaka på det färdiga resultatet. 
Och jag som tycker att det är så jobbigt när det blir mjöl och kakdeg överallt, men det är väl bara att gilla läget och börja baka mer😉
//Bex 

Kommentera här: