Vill vara lite ”crazy”

(null)
Idag har jag varit i Linköping fast av desto trevligare skäl än vanligt. 
Jag har nämligen haft en heldag med Sara och gjort Ikea osäkert då vi gått loss på soffavdelningen för att hitta de perfekta fåtöljerna till mig. 
Vi har provsuttit, gått runt och matchat provtyger, möblerat om en del och varit allmänt jobbiga och frågvisa.
Och ändå har jag inte helt bestämt mig. Jag och Sara blev helt vimsiga i huvudet efter drygt en timme ibland fåtöljer och fotpallar så vi var tvungna att gå därifrån för att göra nåt annat innan vi lite senare gick tillbax igen för att fortsätta våran jakt på den perfekta matchningen. 
Alltså min beslutsångest är inte att leka med, det kommer att ta månader innan jag har bestämt mig och vi har fått nått att sitta på här hemma. 
Jag vill vara lite vågad och prova nåt lite "crazy" nåt lite oväntat liksom, men så blir jag så osäker och tänker att jag kanske ska ta det som smälter in bäst iallafall så att kontrasterna inte blir för stora.
Så nu sitter jag här hemma igen utan fåtöljer och vet inte vad jag vill😩
Men som försäljaren på Ikea sa så är det öppet köp så det går ju att ändra sig och byta färg, det är bara onödigt jobbigt i mina ögon och vill helst slippa att åka fram och tillbaka men alternativet finns och det känns tryggt om det skulle bli bedrövligt fult. 
//Bex 

Kommentera här: