Vääääldigt förvirrad.

Jaha, dagens besök i Linköping gjorde ju inte det hela bättre, själva mammografin gick väl som den skulle men efteråt blev jag inkallad igen och det ställdes en himla massa konstiga frågor. För det första kunde dom inte hitta mitt tidigare besök i datorn, och eftersom det inte fanns nån journal på mig sen tidigare så visste dom inte hur stor knölen i bröstet skulle vara, för dom började fråga när jag hade varit där första gången, vart i bröstet knölen hade suttit från början, hur mycket cellgifter jag hade tagit och under hur lång period, om jag inte hade strålat bröstet, så försäkra dom sig om att det bara var i vänstra bröstet dom hade hittat själva cancern. Jag satt där på britsen och blev helt kallsvettig av alla frågor, när hon hade fått svar på sina frågor så tacka hon för sig och sa att läkarna hör av sig om dom vill veta nåt mer. Jag bara satt där som en fågelholk, jaha, då är du nog klar och färdig för att gå hem sa sköterskan med viss osäkerhet i rösten. Jag var tvungen att ringa hem till Macke och försäkra mig om att vi hade varit där tidigare och att jag gjorde mammografi då oxå, blev ju bara helt förvirrad av detta besök. Så nu har ju mitt tankesystem gått på högvarv igen förstås, mina största misstankar är att tumören är för stor för att operera bort, så då kommer det antingen bli att börja med cellgifter igen eller så ska jag strålbehandlas, misstanke nr 2 är att dom hittat en tumör i det högra bröstet oxå. Detta är ju då bara misstankar eftersom jag inte fick veta nånting av vad dom sett på bilderna, men fy bubblan vad trött jag blir på detta, skulle vara skönt att trycka på paus ett tag nu känner jag.// Bex

Kommentarer:

1 Mia:

Fy faaaan för denna eviga väntan på svar! Jag har precis idag fått reda på att de vid två lungröntgen hittat en skugga i min ena lunga som de inte vet vad det är. Vill skicka mig vidare till magnetröntgen. Kan tänka mig hur jobbig väntan det är när man redan fått beskedet. Kram till dig och din familj! /Mia

Svar: Usch, ja jag lider med dig, när jag gjorde min första kontroll innan jag fick cancerbeskedet så var det ju inget snack om att det skulle vara just cancer, så jag behövde aldrig vara så nervös, men det har jag fått ta igen nu i efterhand.Har själv små skuggor i lungorna men dom har hela tiden varit oförändrade så dom misstänker att dom uppstått efter nån allvarligare förkylning eller lunginflammation. Hoppas det är samma för dig, håller tummarna. Om du orkar får du gärna höra av dig när din utredning är klar så jag får veta hur det går. Kram
Bex

Kommentera här: