Oktober= rosa.

Jaha, imorgon är det ju alltså 1 oktober, och hela Sverige blir rosa. Inget mig imot för jag gillar den färgen och det är ju verkligen för ett gott syfte. Men man blir ju tyvärr påmind om att man själv är sjuk hela tiden, går liksom inte att undvika, kan inte ens bläddra i Ica bladet utan att se en massa rosa band,vet inte om jag hade känt likadant om det hade stannat vid bröstcancer för min del, men eftersom det har gått längre och är obotligt så blir det genast mycket jobbigare. Jag vet ju att jag inte kan operera bort skiten. Nu är ju det inte heller nån säkerhet för att det inte kommer tillbaka, för det har man ju hört allt för många fall, där dom blir friskförklarade och sen när man minst anar så är det och gror i kroppen igen. Förra året var ju en katastrof, jag fick ju mitt bröstcancer besked i slutet av september, så sköterskorna varnade ju för att just oktober kommer bli extra jobbigt, jag fick ju liksom ingen tid att få nån distans till sjukdomen. Kommer ihåg att jag och Becca var på lindex, jag gick fram till kassan för att handla nåt, när jag kom fram till expedit så hörde jag nästan hur Becca drog efter andan, eftersom hon visste att dom skulle fråga mig om jag ville köpa en rosabandet pin och avrunda summan jag handlat för uppåt för att skänka till just Cancerfonden. Det gjorde jag ju självklart, gick därifrån utan att grina men det kändes inom mig. Nu har jag ju hunnit få lite distans till sjukdomen och kan prata om det öppet, men självklart så är det ju oxå jobbigt många gånger, speciellt när det gäller barnen och hur framtiden med familjen kommer bli. Man är ju fortfarande mänsklig liksom. Så oktober kan bli en tuff månad, men vill absolut inte klaga, för jag e ju fruktansvärt tacksam för hur långt dom kommit i forskningen, och insamlingar med rosabandet mm är ju en stor hjälp till detta. Det handlar ju faktiskt bara om en månad// Bex

Kommentarer:

1 B1:

❤️

2 Sandra P:

Kram till dig Beccy <3

3 Erik:

Du är bäst bara så du vet/ kram från oss på landet hälsa familjen

Svar: Tack snälla, kram tillbax;)
Bex

4 Giggie:

Tack för en underbar Blogg och styrke kramar till dig och din familj.Tänk om fler skulle kunna vara så öppna. Så skulle nog omgivningen förstå mer. //Giggie

Svar: Tack snälla Giggie, kul att höra från dig;)
Bex

5 Elin L :

Följer din blogg. skönt att du skriver just blogg så man kan följa dig ( eftersom vi är såååå dåliga för i hitta tid till varandra :) ) Du är så jävla stark o positiv. Beundrar dig såå himla mycke <3 älskar dig syrran

Svar: Tack syrran. Ja vi måste F-n bli bättre på att ses;)
Bex

Kommentera här: