Mycket som står på spel.

Snart så;)
 
 
Idag måste jag erkänna att det varit en mindre bra dag, jag har varit trött som satan, haft en del värk i kroppen och knoppen och känt mig allmänt nere och då blir ju även humöret därefter oxå. 
 
Eftersom att jag igår slutade med kortisonet har jag bestämt mig för att försöka mig på en sockerfri kost. 
Och anledningen till detta är för att jag har hört så många nu som säger att cancer livnära sig på just socker och att en lchf diet kan få en att må mycket bättre. 
Så det vore väl dumt att inte ge det ett försök, jag menar det är ganska mycket som står på spel och jag har inte bara mig själv att tänka på så det vore väl både dumt och egoistiskt att ignorera. 
Men då jag inte känner mig stark nog och helt redo för att börja med en sträng diet (som det faktiskt är) så bestämde jag mig att för en mjukstart då allt "synligt" socker får utebli, så som snask, fikabröd, saft, ketchup ja sånt som man vet innehåller en massa socker utan att läsa innehållsförteckningen.
Man måste ju börja nånstans och när jag har vant mig vid detta så blir det nog lättare att ta steget längre. 
Nu är ju jag dock en liten gottegris så vi får väl se hur det artar sig;) 
 
Nu hoppas jag bara på att min förkylningen lägger sig i veckan och att jag får må lite bättre då fröna börjar sitt sommarlov och Macke sin semester till helgen. 
Jag vill bara att vi ska få en skön och bekymmersfri sommar och att jag nu i fyra-fem veckor framåt kan få må skapligt iallafall. 
//Bex 
 

Kommentarer:

1 Pysseliten :

håller tummarna för att du klarar det kolla 56kg blogg hon har massor av lchf tips min stora son kör lchf och han gått ner massor så nu funderar även vår Frippen som är sjuk i den hemska sjukdomen att med dra in på socker tack för tipset om jordgubbar blir att ta med barnbarnet Maja och plocka ;) kram

Svar: Tack för tipset om bloggen man behöver all insperation man kan få. Ja att dra ner på sockret är bara tips jag har fått men det är ju värt ett försök, dock måste man hitta både ork och motivation och med tanke på sjukdomen kan det vara lite svårt, men jag önskar er verkligen all lycka till.
Och hoppas ni får det trevligt i jordgubbsplockning;)
Kram❤️
Bex

Kommentera här: