Många tankar på 45 minuter.

Redo för magnetkameraundersökning.
 
 
Ja då var första röntgen av två avklarad och då jag i och för sig inte är så förtjust i att ligga blixtstilla i ett trångt rör så är jag väldigt glad över att göra detta så ofta som jag ändå gör. 
Med tanke på hur snabbt mina hjärntumörer tillkom så känns tre månader mellan röntgentillfällena som ett lagom mellanrum. 
 
Men jag kan säga att man hinner med många otrevliga tankar på 45 minuter i det lilla trånga röret, och man får till och med för sig att man kan känna saker i huvudet som inte hör hemma där när kameran tar bilder, men då jag personligen blir så trött av att ligga där i röret så får jag istället kämpa sista tiden med att försöka hålla mig vaken. 
 
Nästa röntgen, som jag trodde skulle göras nästa vecka men som tydligen är redan på torsdag då det hux flux redan blivit den 3 mars då, så det är bara att återvända upp till sjukhuset och lägga sig i nästa maskin;)
Sen är det bara den underbara väntan kvar på typ 2 veckor, men jag får försöka hålla mig så upptagen som möjligt så man kan hålla tankarna borta så gott det går. 
//Bex 

Kommentera här: