Uppehållet kan bli långt.

(null)
Idag har jag varit och fyllt på med lite medicin igen, och då det bara var antikroppar och antihormonell spruta så mår jag helt ok efter behandlingen. 
Visst så blir man lite seg och tung i huvudet men värre än så är det ju inte just nu iallafall. 
Nu ska jag göra en behandling till innan jul precis men sen vet jag inte om jag kanske ska röntgas efter nyår direkt eller hur dom hade tänkt. 
Men sköterska idag sa att om allt fortsätter att se stabilt ut och inget har börjat att röra på sig så kan nog mitt uppehåll från cytostatikan bli ännu längre. 
Skönt men oxå lite skrämmande. 
Som jag sa till min sköterska idag så blir man lite mer nervig om man får ont i t.ex huvudet och inte tar några cellgifter, första tanken är ju aldrig god precis. 
Helt förståligt och helt normal reaktion såklart menade sköterskan, men det skulle vara så skönt att slippa dessa tankar nån gång, men det kommer självklart aldrig att hända. 
Men hur som helst så är självklart uppehållet från cytostatikan nyttig för min kropp så att den får återhämta sig så mycket som möjligt, och ju längre uppehåll desto bättre med tanke på hur mycket cytostatika som jag fått genom dom här åren. 
//Bex 

Kommentera här: