Nästa projekt.

(null)
Ja men har man lite tid till övers och orken räcker till så är det väldigt lätt att ta sig an nya projekt här hemma. 
Det är ju konstant nånting som behövs göras och/eller kan bli bättre och finare än vad det är. 
Garderoben var ju mitt senaste projekt och den är ju i stort sett klar förutom några delar som saknades på Ikea sist jag var där, så imorgon efter behandlingen blir det en sväng till det stora varuhuset i hopp om att delarna finns och att jag kan få dom sista grejerna i garderoben på plats. 
Men idag började jag ett nytt projekt, nämligen köket. 
Vi skulle helst av allt vilja blåsa ut hela köket och få ett nytt fint kök inmonterat men då den plånboken inte finns så får vi göra det bästa av situationen. 
Så idag har jag börjat lite smått med att rengöra kaklet som är så groteskt fult, det var generation äldre som bodde här innan oss så det är små fina blommor på kaklet i köket, när vi flyttade in så klistrade jag på svarta kakeldekorer för att åtminstone slippa dessa blomster, men jag hade ju hoppats på att vi skulle fixat köket nu så här några år senare. 
Men så är inte fallet, så nu har jag bestämt mig för att dra bort den halvtaskiga dekoren och ska istället måla kaklet helvitt, det får bära eller brista men det kan ju knappast bli värre tänker jag. 
Men det som började med en enkel kakeltvätt slutade med en nermonterad fläkt och en utdragen spis. 
Det är som vanligt när jag sätter igång med saker, men det går ju inte att börja rengöra nånting och sen lämna hälften. 
Jaja vi får väl se hur det här blir när det nångång i framtiden förhoppningsvis blir färdigt, det får ta den tid det tar, det är åtminstone ingen annan (förutom min familj) som behöver lida ifall orken tar slut, och imorgon är det dax för behandling så då blir det inte mycket gjort. 
//Bex 

Kommentera här: