Sjukan igen men bara som åskådare.

(null)
Är det nåt jag har svårt för så är det när ungarna har ont i magen, det är så sjukt svårt att lokalisera vart och varför dom har ont, det kan ju bero på så mycket grejer.
När barnen är förkylda, har feber eller kräks så vet man att dom blivit sjuka av en bakterie eller virus men när det gäller magen har man ingen aning, är det oro, laktos, att man inte gått på toan när man måste, man har kanske fått i sig något som magen har svårt att smälta, att ens försöka begripa sig på vad det kan vara är som att leta efter en nål i en höstack.
Liam hade magont igår när han skulle lägga sig och kände likadant i morse, han har haft ont från och till i några dagar nu men vi vet ju inte vad det beror på, han mår inte direkt dåligt av det men det känns lite besvärligt.
Idag fick han vara hemma från skolan då jag inte kunde skicka iväg han imorse när han höll sig för magen.
Och det är ju oxå ett problem, ska man skicka dom till skolan eller inte, jag vet ju inte exakt hur ont han har, det är som sagt inte som när dom har feber för då vet man att man inte kan skicka dom till skolan. 
Vilket dilemma!!
Idag hade även Linnea en tid på sjukhuset för att ta en panoramaröntgen över hela munpartiet då det har visat sig hos tandläkaren att hon saknar minst en tand, hon har tappat mjölktanden men det finns ingen ny som växer ut, så då behöver hon kolla så att det inte fattas fler tänder. 
Vet inte vad det innebär men skulle det visa sig att det fattas fler tänder så kan det bli så att dom möblerar om i mun på henne och flyttar på tänderna, men det hoppas vi att hon slipper, hon som fortfarande tycker att det är askul att gå till tandläkaren, hon älskar tandläkarstolen och babblar på som satan, det är knappt att dom får stopp på henne så dom kan undersöka tänderna. 

Själv har jag så satans ont i käften att det till och med är jobbigt att äta, jag vet inte om jag har fått typ blåsor längst bak på tungan så det liksom stör ända bak i svaljet när jag ska svälja större bitar, yoghurt är jättebra, behövs inte tuggas och bara glider ner i matstrupen.
Näe vars men det är sjukt irriterande men går väl säkert över nån gång. 
Får se det positiva med att man inte går och småäter när man har så ont😉
//Bex 

Kommentera här: