Läkarbesöket avklarat.

(null)
Ja då har jag avklarat mitt läkarbesök för denna gång och det blev glada besked, allt stod still och det fanns inget nytillkommet, bara samma gamla metastaser som jag haft i åratal och att dom kan stå still utan hjälp av cellgifter är ju helt otroligt. 
Men som min läkare sa så tar jag ändå mycket andra mediciner som hjälper till att trycker emot cancern och det är egentligen därför jag kan vara utan cytostatika. 
Antihormonell behandling hjälper kroppen att inte producera några hormoner som cancer kan livnära sig på och antikropparna blockar på nåt sätt tillförseln till cancercellerna när man har den sortens cancer som jag har, och så tar jag även skelettstärkande som hjäper att stärka upp mitt skelett och trycka emot metastasernas framfart.
Det funkar inte på alla men det funkar på mig och det är jag så sjukt glad för. 
Så nu är inte nästa kontroll förens i januari nästa år.
//Bex 

Kommentera här: