Borde inte vara möjligt.

(null)
Alltså ibland blir man verkligen mörkrädd.
Jag hart hört så himla mycket skit om försäkringskassan att man borde sluta förvånas men ändå blir man lika förvånad varje gång dom lyckas toppa sig själva. 
Jag vet ju själv vilka vändor jag hade med försäkringskassan och allt jag fick gå igenom innan jag blev klar med dom och då blev det ändå inte riktigt som det var sagt från början, men jag ska nog fasiken inte klaga då det jag fick utstå inte ens är en bråkdel av vad andra människor får gå igenom. 
På vissa ställen i landet så verkar samarbetet mellan arbetsförmedlingen, försäkringskassan och sjukvården inte fungera överhuvudtaget. 
Det är skamligt att svårt sjuka människor ska behöva kriga med myndigheter i långa perioder för att få rätt till sin ersättning eller hjälp. 
Det finns många som får gå länge utan att få ett öre för att dom är för sjuka för att jobba enligt AF men anses vara för friska för sjukskrivning enligt FK. 
Det räcker inte med att det är jobbigt som det är att vara sjuk utan då ska man som vuxen människa behöva ta hjälp av sina föräldrar eller andra närstående för att överhuvudtaget klara sig ekonomiskt, det är ju dessutom inte gratis att vara sjuk heller utan medicin, läkarbesök, sjukhusvistelser och allt sådant kostar pengar innan högkostnadsskyddet kommer igång, och det blir väldigt svårt att betala om man inte har någon inkomst/ersättning  nånstans ifrån. 
Jag har förstått att situationen är värre i vissa kommuner än andra fast det egentligen inte borde va någon skillnad, jag hade ju varit precis lika sjuk vart i landet jag än hade bott om det så vart i Malmö, Stockholm eller Kiruna, så det är bra konstigt att skillnaden för hur man blir behandlad är så stor. 
Det borde inte vara möjligt tycker man men ändå vet jag med säkerhet att det är så här det ser ut. 
//Bex 

Kommentera här: