Spara pengar till varje pris.

(null)

Nånting som kan tyckas att man inte borde spara in pengar på är väl vården. 
Skolor, vård och ålderdomsomsorg är tre av de viktigaste sakerna i mitt tycke som inte borde drabbas av nerskärningar och billigare utrustning.
Men tyvärr så är dom där och petar hela tiden för att göra allt så billigt som möjligt.
Att jag reagerade på detta just nu är att utöver min nya billigare medicin som ger många av dess användare klåda så var jag på röntgen igår och fick min infart/nål i armvecket som jag får kontrast igenom, men igår efter jag genomfört röntgen så kände jag nåt som rann på min arm, det visade sig vara några droppar kontrastvätska som hade läkt ut, sköterskan sa då att dom tyvärr har det problemet att det kan läcka lite med dom nya nålarna, -vi gillar dom inte utan var nöjda med nålarna vi hade innan, men dom här är ju billigare avslutade hon sen. 
Oj nej vad förvånad jag blir😏
Tro att man tröttnar när man får höra om allt som är "billigare" men är det lika bra.....Näe 
Köper jag en billig kopia av nånting så kan jag inte räkna med att den håller lika bra som originalet. 


Idag körde jag sista träningspasset för denna veckan och vilket mördarpass det blev, körde spinning som jag brukar göra torsdag lunch på vrinnevis anläggning, men idag var det ett nytt pass med en ny tjej och helskotta vad kämpigt det var och det sved verkligen i baksida lår och skinkorna på mig när det var som högst tempo, men vad jag älskar den smärtan, då vet man att musklerna får jobba och man känner sig som en riktig vinnare efteråt. 
Och det är väl precis vad jag är oxå😉

Önskar alla en trevlig valborg även om det inte finns några eldar att samlas runt. 
//Bex 

Kommentera här: