Osynlig stress.

(null)
Imorse när jag låg och vaknade till liv i sängen och slötittade på nyhetsmorgon på tv:n så var doktor Mikael där och pratade om hjärntrötthet.
Nåt som för mig är väldigt intressant då jag lider av just hjärntrötthet, inte av den grövsta sorten då jag klarar av min vardag utan större problem men jag känner många gånger att jag på eftermiddag/kväll blir sjukt trött i huvudet, orken försvinner, jag orkar knappt föra en konversation utan nöjer mig med att svara ja eller nej och kan nog framstå väldigt tråkig och ointresserad fast jag i själva verket inte är det. 
Men nu fick jag det svart på vitt av doktor Mikael. 
En av alla de anledningar som bidrar till hjärntrötthet är hjärntumör och det har jag haft, sen var det så mycket som stämde in på hur jag känner och beter mig. 
Vanligt var tydligen att man vill så mycket mer än vad man klarar av, jag har en förmåga att göra/styra med väldigt mycket som jag känner och tror att jag klarar av men som jag kan få lida för efteråt, ibland blir jag till och med illamående på kvällen bara för att jag är så trött i huvudet.
Nåt annat han tog upp var stress, jag själv klarar inte av stress längre och då stress är psykiskt och oftast rör omkring i huvudet på en så blir man väldigt trött, det finns stress som absolut inte syns som t.ex att stå naken i ett offentligt omklädningsrum/duschrum och känna sig oerhört obekväm eller när någon frågar samma sak om och om igen eller att någon ber att man ska skynda på fast jag kanske inte kan göra det jag håller på med snabbare än vad jag gör. 
Det blir stress om något i mitt huvud och det är den stressen som är den värsta, men det är inte samma synliga stress som när man far runt som ett yrväder för att inte missa bussen. 
Men konstigt var att han inte nämnde nåt om att man blir glömsk, han måste missat just den biten🤪
//Bex 

Kommentera här: