Fulltankad.

(null)
Ja då är man fulltankad så att man klarar sig i ytterligare 3 veckor då.
Pratade lite med min sköterska idag om mitt välmående som vanligt och berättade om att jag hade ringt in och hört mig för om jag ingick i riskgruppen eller inte. 
Men min sköterska svarade lite annorlunda än den första sköterskan, min sköterska mena på att jag har en underliggande allvarlig sjukdom, även om mitt immunförsvar inte försämras av någon cytostatika just nu så ska jag vara försiktig, dom vet ju inte om jag kanske skulle bli värre däran av coronaviruset eftersom att jag har cancer i kroppen och det resonemanget köper jag i och för sig och det känns ganska logiskt om man tänker efter men jag löper ingen större risk än nån annan att få själva viruset. 
Men jag har ändå chansen att göra alla mina ärenden så som att åka och handla och träna mm innan lunch och då är det relativt lugnt så det minimerar ju risken för smitta. 
Idag på onkologen märkte jag iallafall ingen skillnad från hur det brukar vara, kanska att det var lite lugnare än vanligt. 
Men min tid till gyn som jag hade nästa måndag blev idag avbokad på grund av omständigheterna runt Corona. 
Men dom tar väl bort sånt som inte är livsviktigt misstänker jag. 
//Bex 

Kommentera här: