Ingen ska behöva förlora sitt barn.

(null)

Ja då var det dax igen, den rosa månaden är på ingång och jag har redan börjat böla av att se årets (rosa) Ica reklamen. 
Jag trodde verkligen att det skulle bli lättare med åren men tydligen inte. 
Alltså jag är så jädra känslig och denna gången handlade reklamen om en syster som har gått bort och då slår det mig, nånting som jag aldrig riktigt tänkt på förut, nämligen hur mina föräldrar måste känna, jag har ju inga syskon, jag är det enda barnet som mina föräldrar har och jag är allvarligt sjuk, även att det kanske inte känns så just nu men faktum är att cancer är en vidrig och väldigt oförutsägbar sjukdom och att ens enda barn ska vara drabbad och av en obotlig sort dessutom är hemskt.
Jag menar inte att det blir lättare på nåt vis om man har syskon, men det som slår mig är att lämnar jag världen så lämnar jag inte bara mina barn, man, familj och vänner jag lämnar även mina föräldrar till att inte längre ha något barn, dom har ju bara mig, och hur konstigt det än låter så förutom att jag blir väldigt ledsen så ger det mig lite ångest, skuldkänslor eller hur man ska förklara det över bara tanken på att jag en dag kanske lämna dom, det finns väl inga föräldrar som vill på nåt sätt förlora sitt barn. 
En vidrig tanke som jag absolut inte vill tänka, men det är klart att tanken kan komma upp och det var precis vad den gjorde igår. 
//Bex 

Kommentera här: