Vi som hade planerat.

(null)
Idag satt jag äntligen på spinningcykeln igen efter en veckas paus med snuvig näsa och lite rosslig hals, men nu är jag återställd och jag var bara tvungen att köra ett pass innan helgen, och jag hade så mycket energi att jag bara flög fram på spinningcykeln… nästan. 

Igår gick våra (Becca, Sara o mina) planer inför nästa veckas Ullaredsresa åt skogen. 
Jag och Becca har planerat en resa med shopping, övernattning och restaurangbesök, eftersom att Sara nu oxå klivit över strecket och fyllt 40.
Men igår så ringer väl arbetsförmedlingen till Becca och har planerat in henne på nån kurs som hon måste gå 3 onsdagar framöver. 
Becca är sjukpensionär 50% men 50% är hon arbetslös nu när bowlingen som hon jobbade på la ner. 
Och går man inte med på arbetsförmedlingen och försäkringskassans regler så blir man av med bidragen och det är väl logiskt i och för sig, för självklart ska man ha skyldigheter om man får rätt till bidrag, men så jädra trist att det är just den dagen då vi har planer, vad är oddsen liksom. 
Och då Sara i sin tur tagit ledigt från jobbet oxå så är det ju bara helt jädra bedrövligt och ledsamt då vi inte bara kan byta dag. 
Arbetslöshet eller sjukdom kan man ju inte riktigt ta ledigt ifrån, det går inte lämna in en ledighetsansökning eller ta ut innestående semester eller övertid, för skulle man kunna ta ut övertid så hade vi knappast haft det här problemet😏
Vi som skulle ha så mysigt i höstmörkret. 
Men nu får jag och Sara klara oss utan Becca😢
//Bex 

Kommentera här: