Peruk, toupé eller kanske turban.

(null)
I tisdags när jag efter läkarbesöket var och tog behandling så var det väldigt öde och tomt på avdelningen, det var ju ganska sent på eftermiddagen och de sista patienterna hade gått hem så det var typ bara jag och mamma där. 
Vi pratade en del med sköterskan Gittan om vad läkaren hade sagt under vårt möte och jag tog även upp det här om vad läkaren sagt om mitt hår som börjar se riktigt bedrövligt ut, jag visade Gittan fotot på hur det egentligen ser ut om jag inte fixar frillan med en massa hårvårdsprodukter och hon blev jättechockad, hon tittade lite närmare i hårbotten på mig och kunde ju se vad jag menade men oxå att jag döljer det väldigt bra. 
Och det har jag väl gjort men nu börjar det bli väldigt svårt då glipan utan hår bara blir större. 
Jag gillar ju absolut inte peruker men Gittan skrev ut en remiss åt mig så att jag åtminstone kan välja att ta ut en peruk om jag vill och det kan ju sluta med att jag "måste" göra det för att det är enda utvägen😏

Idag ringde en sköterska från röntgen i Linköping och frågade om jag kunde komma nästa vecka och göra PET-röntgen som läkaren ordinerat.
Det är den undersökningen som skannar mitt skelett med hjälp av radioaktivt spårämne, jag har inte gjort den på länge nu så läkaren tyckte att det var dax. 
//Bex 

Kommentera här: