Vilken jädra start det blev då🙈

(null)
Jamen det började väl väldigt bra idag när jag går till fel ställe med Liam för att påbörja hans dyslexiutredning. 
Jag var uppe på vrinnevisjukhuset och skulle anmäla Liam till logopeden men där skulle han inte vara utan det visade sig att han skulle vara nere på stan för att träffa logopeden. 
Så det var bara att med snabba steg gå hem till parkeringen, möta upp Linnea som kom med bilnyckeln och snabbt köra ner till stan, logopeden visste att vi skulle komma lite sent men det var ingen större fara, jag var inte den första som åkt fel då logopeden har flyttat runt en del. 
Väl på plats så gick vi igenom lite om skolan, hur Liam upplever det och hur vi föräldrar upplever det. 
Vad han gillar och inte, vad han tycker är mer eller mindre svårt osv. 
Sen fick jag lämna rummet och gå och sätta mig i väntrummet så fick Liam fortsätta med logopeden och börja göra olika tester. 
Jag vet inte riktigt vad som gjordes men förstod att det var mycket digitalt och Liam fick ont i huvudet men del 2 som gjordes efter en kort paus gick bättre och om det inte hade varit för huvudvärken så tyckte han ändå att det var "lite kul" som Liam själv sa. 
Alltså det är väl ganska självklart att det inte är jätteroligt att spendera timmar och göra "skoluppgifter" när man har sommarlov. 
Men nu är iallafall första delen gjord och nästa del är redan på måndag. 
Men nu tar vi break från allt och imorgon drar vi till Gamleby och firar midsommar tillsammans med vänner. 
Och det ser ju faktiskt ut som att det ska bli en fin midsommar i år, jippi. 
//Bex 

Kommentera här: