10 år sedan beskedet.

(null)
Idag den 21/9 fast för 10 år sedan satt jag och Macke uppe på onkologen och fick beskedet att jag fått cancer. 
Det var en fredag och jag minns det så väl för att på helgen skulle vi ha födelsedagsfirande för Linnea som precis hade fyllt 3år, och på måndagen skulle jag börja jobba igen efter min mammaledighet då Liam var inskolad och klar för dagis, men det blev inte som planerat, vi hade kalas och höll humöret uppe för Linnea, och Liam började dagis men för mig blev inget som tänkt, istället för att gå tillbax till arbetet blev det läkarbesök, undersökningar, prover, röntgen och samtal, det gick ju inte att börja med operation eftersom att tumörerna i bröstet var för stora så det blev cellgifter direkt, men då det inte slutade där så hann jag bara få en dos av dom första cellgifterna mot bröstcancer innan det visade sig att jag hade spridning till skelettet och var därför tvungen att byta cytostatika och börja med andra mediciner som förhoppningsvis skulle stoppa nedbrytningen av mitt skelettet och stärka det. 
Och det funkade ju riktigt bra på mig, dessvärre fick jag ju två hjärntumörer oxå efter ett tag men även det redde vi ut. 
Så att då stå här idag 10 år senare och leda ett spinningpass på Friskis och Svettis är så jädra stort och mäktigt, och att dessutom få alla jättefina lovord utav motionärerna som är på mitt pass stärker mig så otroligt mycket. 
Ja så vad mer kan man säga än ’grattis till mig’ efter omständigheterna🤪
Nu kör vi 10 år till💪
//Bex 

Kommentera här: