Medicin och ”testa på kit”

(null)
Då har jag varit på behandling idag och fyllt på med lite "bränsle". 
Än så länge kör vi den vanliga behandlingen och jag vet ju inte om jag ska byta från dropp till spruta då jag inte längre vet vad klådan beror på, medicinerna eller psoriasis, men sköterskan Gittan tyckte jag skulle ta upp det på mitt kommande läkarbesök och hon trodde nog ändå att klådan på kroppen har med herceptinet att göra, då det inte är helt ovanligt och då jag haft det förr. 
När jag hade klåda förra gången fick jag ett tips om att använda La Roche hudkräm/lotion då det skulle lindra irriterad hud, och jag minns att jag tyckte den var bra men väldigt dyr om man jämför mot en vanlig Nivea bodylotion så när klådan hade avtagit så slutade jag med den krämen och återgick till de billigare märkena, sen har jag även fått andra krämer utskrivna på recept av läkaren då det går som läkemedel som t.ex miniderm, men då La Roche icke går under "läkemedel" så får läkarna inte skriva ut det. 
Men nu har dom fått in La Roche "testa på kit" på onkologen som jag fick med mig hem, sen får jag passa på att handla när det är erbjudanden för det har de ju ibland. 
Och sen fick jag även de goda beskedet av min sköterska att röntgen jag gjorde såg bra ut🙏🏼👏🏻👏🏻
Och så har vi sakta men säkert börjat få lite julkänsla här hemma med lussebullar och ljus.
//Bex 

Kommentera här: