Äntligen kom svaren från hud.

(null)
I tisdags var jag i Linköping och tog medicin och när Gittan som vanligt fråga hur jag mådde så berätta jag om klådan och att den blivit värre, nu vet Gittan om att jag haft klåda tidigare men att den ändå varit under kontroll men som det är just nu så river jag sönder mig om och om igen och då kliar jag alltså så att det börjar blöda😕
Gittan kunde nästan med säkerhet säga att det har med herceptinet (antikroppar) att göra, det är inte helt ovanligt att man får klåda av det och hon har flera patienter med detta problem. 
Så Gittan sa åt mig att ta upp det med läkaren på nästa läkarbesök för att se om jag kan byta och ta antikroppar via spruta i benet istället för portacatchen, det lindrar tydligen klådan, men då sprutan är så väldigt mycket dyrare så är det inget som man själv kan bestämma att man vill ha. 

Sen ringde hudläkaren idag då provsvaren äntligen kommit och det visade sig att det är en slags psoriasis, väldigt oväntat då jag trodde att psoriasis gav "torra" sår/eksem, men så är tydligen inte fallet, så nu har jag fått salvor och smörja som jag ska använda enligt schema, min förra kur med lösning och plåster är nu avklarad och det stora såret är i stort sätt borta, så nu ska jag bara se till att det inte kommer tillbax. 

Imorgon har det tydligen blivit dax för kontroll av hjärtat igen fick jag en påminnelse om idag på telefon, jag har totalt missat kallelsen som jag inte ens vet vart den kommit🤪
Tur att man får påminnelse nu för tiden. 
//Bex 

Kommentera här: