Tungt men självklart beslut.

Välkomnar även denna torsdagen, även att den varit ganska tuff, många tankar har passerat min "lilla" hjärna, då det var idag vi träffade läkaren för att diskutera det beslut som ska tas angående brösten. Och om jag ska vara riktigt ärlig så kändes det inte så svårt att ta beslutet när läkaren väl förklarade för & nackdelar, jag och Macke tittade på varandra och vi var helt överens... Skiten ska bort! Visst, jättetråkigt att genomgå operation och att känna sig "stympad" men som läkaren förklara så kan det uppstå allvarliga komplikationer i framtiden om jag behåller bröstet + att det kan bli lättare att försöka hålla cancern i schack, då moderstumören, som det heter, försvinner. Så i det stora hela fanns det bara fördelar med operationen, så nu framöver ska det göras ny mammografi och sen möte med kirurgerna för att diskutera hur mycket som ska tas bort, det blir vänstra bröstet och lymfkötlarna i båda armhålor men kanske behåller högra bröstet då det blir en väldigt stor operation med lång återhämtning om jag skulle ta bort båda brösten. Jag kan ju säga det att när man har en tuff dag som denna så finns det ju ingen bättre att ha med sig än min knasboll till man, allt blir liksom så himla mycket lättare med honom vid min sida, trots att han blir lite trött och somnar titt som tätt, men fy f-n vad kul vi har när han väl är vaken. Älskar dig, utan dig vet jag inte vad jag skulle gjort:) Dagen ska självklart avslutas som den bör, hemma hos Becca med förfriskningar i glasen och film på burken//Bex

Kommentarer:

1 Macke:

Haha o jag dig ;)

2 Becca :

Va söta ni är 💞

3 Ellie:

Du är stark så det kommer gå galant. Finns här det vet du/ni. Kramar i massor.

4 Loppan:

Haha Macke, du är dig lik!
Massa kärlek och styrkekramar till dig Becka. Hoppas allt går Bra!

5 Macke :

Tack loppan, visst ser jag lika ung och knäpp ut fortfarande ?? ;)

6 Sandra:

Ja, Macke är som han är. Kram på er båda två <3

7 Jenny:

Kämpa på Becky, du är helt otrolig. Beundrar dig av hela mitt hjärta. Starka kvinna.

Kommentera här: