Vad är bäst?!

 
Här förbereds det för fullt inför årets julbord, ett julbord som jag dessvärre INTE FÅR vara med och jobba på. 
Jag blir bara så fruktansvärt ledsen.
Är det alltså bättre att jag går hemma och drar fötterna efter mig och bara blir mer och mer deprimerad för varje dag som går, än att jag får gå till ett arbete som jag tycker är skitroligt och trivs prima på? Och speciellt nu under julbordstider då det ändå finns massor med arbetsuppgifter som jag faktiskt skulle kunna utföra. 
 
Jag var så blåögd och trodde att det skulle kunna ordna upp sig så att jag fick arbetsträna på min arbetsplats under julborden, men shi fick jag, för även om jag skulle ha sagt upp mig så hade jag ändå inte fått arbetsträna där under min uppsägningstid. 
Och jag vill ju heller inte säga upp mig om jag inte har nån annan anställning på gång. 
 
Jag förstår mig verkligen inte på dessa dumma regler. 
Om jag nu vill, orkar och kan jobba så borde det väl inte spela nån roll vart jag jobbar/arbetstränar. 
Nu går jag ju bara hemma och använder mina sjukdagar i onödan då dom uppenbarligen snart tar slut oxå.
 
Och som min arbetsgivare påpekade, hur kommer det sig att AF som har så mycket "smarta" regler och bestämmelser inte satt som regel att dom arbetsgivare som tar emot en person som arbetstränar oxå ska kunna erbjuda denne någon slags anställning efteråt, med lönebidrag då förstås. 
Det är väl inte så konstigt att företagarna utnyttjar systemet, för vilken företagare skulle inte vilja ha gratis arbetskraft i ett år?? 
 
Gaaaa, blir tokig snart.
Tur att det är torsdag så jag får gå hem till Becca och få mig en välbehövlig torsdagsdrink.
//Bex 
 
 

Kommentera här: