Att lägga fokus på det positiva.

Ibland blir jag så himla trött på mig själv och mitt tänkande. 
Istället för att se fram emot allt roligt jag/vi har framför oss så koncentrerar jag mig på allt det negativa. 
Så jädra onödigt, varför gå och ödsla tid på det som är dåligt när man har så mycket som är bra här i livet?! 
Snacka om att lägga energi på fel saker. 
Jag önskar att jag kunde lägga all skit åt sidan och bara tänka på det som är roligt och positivt, nu vet ju även jag att det är lättare sagt än gjort och speciellt när det finns en del oro med i bilden, men försöka går alltid. 
 
Nu ska jag istället se fram emot att tatuera mig då jag fick ett presentkort av Becca i julklapp. 
Jag ser fram emot Metallica som jag och Becca ska se på Ullevi i sommar, och även våran årliga ullaredsresa som brukar gå av stapeln runt midsommar. 
Jag ser fram emot High Chaparral som hela familjen ska besöka i sommar då vi fick biljetter i julklapp av bästa släkten. 
Det finns ju som sagt så mycket att se fram emot och även att blicka tillbaka på. 
Så nu ska jag verkligen försöka att lägga fokus på allt detta istället. 
Jag börjar med att se fram emot festen som är planerad redan nu på lördag. Tjoho!!
//Bex 
 

Kommentarer:

1 åse:

Det är väl inte så konstigt att du oroar dig min vän. All lycka till dej o din familj Rebecca.

Svar: Tack Åsè:) Näe det är väl i och för sig inte så konstigt men man får ju försöka att tänka på nåt annat;) kram
Bex

Kommentera här: