Det ska kännas att semestern är över.

Roligt när man igår får en påminnelse via sms att man idag kl 11:15 ska infinna sig på fyskliniken vrinnevisjukhuset för att kolla hjärtat😱
Jag har ju inte ens fått någon kallelse.
Jag kunde i och för sig nästan lista ut att jag skulle göra en koll på hjärtat nu innan läkarbesöket nästa vecka men sen har jag inte tänkt mer på det.
En jädra tur att man får påminnelser via telefon på vissa avdelningar.
Min kallelse måste ha kommit bort på vägen nånstans, kanske posten, eller så har nån granne fått den eller så är den bara borttappat helt enkelt.
Hur som helst så har den inte dykt upp i våran brevlåda.

Fick även klart för mig igår när jag var på Apoteket för att handla spruta att nu äntligen så går högkostnadsskyddet igång efter gårdagens köp.
Jippi.
Synd bara att det blir lagom till det att mitt högkostnadsskydd på sjukan går ut😱
Imorgon får jag återigen börja betala för mina sjukhusbesök.
Det som är positivt är att det brukar gå relativt fort att få en ny "gratis" period på sjukan igen, det negativa är väl att man får slänga ut så mycket pengar på en gång, ibland kommer man till och med upp till högkostnadsskyddet på en och samma månad.
Lär väl nästan bli så denna gång, 300kr för läkarbesöket, 300kr dagen efter för behandlingen och sen 300kr för sprutan veckan efter, bara det blir ju 900kr och då är det inte långt kvar tills högkostnadsskyddet går in.
Jobbigt att vara sjukskriven just då bara, tur att vi har lite semesterpengar kvar;)

Igår spruta, idag kontroll av hjärtat och nästa vecka har jag både läkarbesök och behandling, ja det känns ju att semestern är över.
//Bex

Kommentera här: