Få en dag för mig själv.

Ledigt från fritis/dagis, tråkigt väder och inget att göra, då är det bra att ha en pappa/morfar som har semester och bor på landet.
Det har dock blåst halv storm idag så vi kunde ju tyvärr inte fiska som vi hade tänkt men vad gör väl det när man kan klappa, busa och mata diverse djur som går fritt.
Mina barn, som många andras förmodar jag, älskar verkligen djur av alla dess slag och tror att dom kan bli bästa vänner med dom alla.
Dom står där med händerna fulla av knäcke och säger "titta mamma, alla kommer verkligen till mig, dom måste gilla mig så himla mycket"
Äh nähe, jag undrar varför, det kan möjligen inte vara så att dom vill åt maten som du håller i händerna😂😂

Jaja hur som helst så fick dom ett gäng nya vänner där ute på landsbygden, så nu ska vi köpa med ett paket knäcke nästa gång vi åker dit om inte morfars knäcke skulle räcka menar jag.

Ringde även till vårdcentralen imorse för att beställa tid till den antihormonella spruta som egentligen skulle tas idag, men till min fasa så höll jag på att inte få nån tid förens i slutet av veckan, torsdag var det enda dom hade ledigt, men efter en aning knep och knåp så kunde dom trycka in mig imorgon eftermiddag.
Phu tur det, det är väl kanske inte så bra att gå alldeles för länge utan medicinen.

Imorgon återgår fröna till dagis/frita igen och jag får en välbehövlig dag för mig själv då jag kan pyssla, tvätta, handla och bara ta allt i min egen takt.
Det har varit väldigt intensivt i några dagar nu så jag behöver en dag då jag bara kan andas ut och få ta det lite lugnt.
//Bex

Kommentera här: