Absolut värt pengarna.

Idag har det varit en riktig fix och trix dag, utöver Linneas simskola så har det fixats en del här hemma.
Sånt som kanske inte tar så lång tid egentligen men då det är väldigt många småsaker som ska göras så blir det att tiden springer iväg, många bäckar små så att säga.
Vi har bytt ut trasiga lampor, nu så här i höst/vintermörkret så märker man ganska väl om det bara är 2 av 4 spottar som lyser, jag har skrivit ut vissa av de foton som vi fick i somras av fotografen Satu, tänkte att de skulle ramas in och sättas upp på väggen plus att vissa ska ges bort oxå, vi har slängt de sista och vissna blommorna på balkongen, varit och handlat farsdagpresent, vi skulle även ha tagit bort vissa plankor och fixat med trallen så att dom lätt kan glasa in våran balkong framöver, har nämligen beställt det nu så snart har vi som ett litet extra uterum oxå.
Vi har funderat på det under en tid men allt kostar ju liksom, men nu har vi styrt upp så att vi ska ha råd med detta.
Det blir ju faktiskt en extra yta som man kommer kunna använda året runt.
Absolut värt pengarna.
Men idag hanns det inte riktigt med så vi får skjuta upp det till imorgon.

Men nu ser jag bara fram emot morgondagens träff med bästa brudarna.
Jag har känt mig lite låg och lättirriterad på sistone, missnöjet över allt från håret och utseendet till smärtan i rygg och fötterna har varit väldigt påtaglig sista tiden och jag känner bara att jag inte har orken att bry mig heller.
Jag vet inte vad jag ska göra med håret, för det var ju inte så länge sedan som jag var hos frisören men det ser redan ut som ett skatbo i huvudet på mig och att ha en frisyr som man behöver gå till frisören var fjärde vecka för att underhålla har jag varken lust eller råd med😱
Så det ska bli så skönt att bara få umgås med vänner och skita i allt för en stund.
Man behöver pausar i vardagen ibland och bara göra något helt annat.
//Bex

Kommentera här: