Inte riktigt den fredag jag tänkt.

Ja så här hade ju inte jag tänkt att spendera min fredag.
Igår när jag var hos Becca för våran torsdagsdrink så började jag frysa så förbaskat igen, jag gick hem skapligt och tog tempen då jag inte kände mig helt ok och det var ju inte så konstigt eftersom att tempen då låg på 39,3.
Jag pratade med Macke och jag bestämde mig för att skita i att ringa onkologen och istället ta en tablett och gå och lägga mig.
Alltså det är kanske inte det rätta att göra men jag hade verkligen inte orken till nånting annat.
Risken är ganska stor att man blir skickad till akuten då och speciellt om man har sådan hög feber och jag ville ju som sagt bara gå och lägga mig.
Imorse var febern borta och jag sätter igång med dagen som jag brukar men så efter några timmar börjar jag att känna mig lite dåsig igen så jag tog tempen ännu en gång och mycket riktigt så låg den då på 38,3, ännu en gång tog jag en tablett och la mig i soffan för att vila/sova.
1 1/2 timme senare vaknade jag och tog tempen men fortfarande stod den på över 38 så då valde jag att ringa onkologen och höra vad dom tyckte.
Och eftersom att det var 2 veckor sedan jag tog cellgifter sist och cellgifterna i sig är ganska nya här i Linköping så sköterskorna/läkarna har inte så mycket erfarenhet av just reaktionen av dessa mediciner, så jag blev skickad till akuten här i Norrköping för att ta lite prover och bli undersökt.
Och jädrar vad jag ångrade mig när jag satte min fot inne på akuten.
Det var smockat i väntrummet.
Jag gick och anmälde mig och personalen visste att jag skulle komma men tyvärr så var det så sjukt mycket folk att jag helt enkelt fick sitta i väntrummet ett tag ändå, jag brukar ju få komma in i stort sätt direkt just för att jag kan vara extra infektionskänslig, men vad ska man göra om det inte finns plats.
Väl inropad till fösta undersökningsrummen så gick det ändå relativt snabbt sen, iallafall om man jämför med vissa andra som verkar ha suttit i många många timmar utan någon större hjälp.
Jag fick ta blodprover, kissprov och blev undersökt och alla proverna såg bra ut det var bara ett blodprov som var lite sämre än vanligt, så ni kan ju förstå min förvåning när läkarna kommer och säger att jag ska bli inlagd.😱
Så jag fick antibiotika på dropp och blev inlagd på kirurgen.
Läkarna förklarade att jag kan ha en infektion i kroppen som inte riktigt har brutit ut än och därför kan dom inte släppa hem mig utan vill ha koll om något skulle hända.
Och jag som bara trodde att jag skulle ta ett enkelt blodprov, men så fel jag hade.
Så nu blir det en natt på lasarettet, Linnea ska sova hemma hos Becca och imorgon ska Ida ta Linnea till simskolan.

Linnea och Macke kom förbi förut iallafall så att jag kunde få min mobilladdare, man tar ju liksom inte med sig nånting när man tror att man ska komma hem efter nån timme.

Näe men jag får väl ha fredagsmys med mig själv här uppe på sjukan då.
//Bex

Kommentarer:

1 Ullis:

Bra att du blev ordentligt omhändertagen. Jag har varit två gånger på akuten Vrinnevisjukhuset under cytostatikabehandlingen, har också positiva erfarenheter. Hoppas febern ger sig och du mår bra.

Svar: Det är ok, blev hemskickad idag eftersom proverna såg bra ut. 😉
Bex

Kommentera här: