Jag som inte skulle till sjukan idag😞

Ja näe men så mycket för min sjukhusfria dag😞
Ringde onkologen imorse för att informera om att jag fortfarande har feber till och från och att jag blir ganska påverkad av den.
Sköterskan bad mig då att gå och ta nya blodprover igen för att se så jag inte har någon infektion i kroppen, för om jag skulle ha det så är det ju antibiotika som gäller.
Det tråkiga var ju bara att det var sån fruktansvärd kö uppe på provtagningen, så nånting som för mig tar typ 5minuter tar alltså ca 1 timme istället då det var så många som stod i kö.
Och som vanligt så syntes det inte heller nånting på mina blodprover, proverna såg lika bra ut som vanligt, så då känns det som att man har gjort allt detta i onödan.

Visserligen skönt att det inte visar nåt på proverna så att man slipper antibiotikan men det är väl nåt otroligt att man kan ha så mycket feber men ändå vara "helt frisk" missförstå mig rätt.
Jag blir så trött av det här och när man då är iväg om dagarna på olika röntgens och kontroller så orkar man inte mycket mera sen, man blir liksom slutkörd av bara sjukhusbesöken.

Imorgon har jag återigen en ny röntgen och innan dess ska jag ner till vårdcentralen för att ta min spruta i magen.
Så det är fullt upp imorgon oxå, jag får se det som en besiktning, jag ska kolla så att kroppen håller ett tag till.
Dessvärre varar inte min resultat på besiktningen lika länge som på bilen.
Bilen klarar sig ju ett helt år tills det är dax igen mina håller ju bara tre månader.
Men då kan man i och för sig passa på att känna sig lite mer värdefull än en plåtlåda iallafall😂😂
Bex

Kommentera här: