En vecka på sjukan då;)

Men jag fick väl en tid hos läkaren redan på eftermiddagen idag när jag ringde vårdcentralen.
Snabba bud vill jag lova efter morgonens strul i vårdcentralens telefonväxel.
Men en läkare fick jag träffa och skickad till röntgen blev jag, så imorgon bitti ska jag upp till sjukan för att röntga foten, skulle ju ändå upp till Vrinnevisjukhuset imorgon för att ta blodprover, så varför inte köra en röntgen oxå när jag ändå är där liksom.
Det är ju tydligen drop in på röntgen så jag fasar dock för att få tillbringa hela min tisdag på sjukan, för både blodprover och röntgen är dropp in och alltså kösystem och vem vet hur många som känner för att "droppa in" imorgon.
Det blir en rolig vecka det här, vårdcentralen idag, sjukan för prover och röntgen imorgon och Linköpings sjukhus för cellgifter på torsdag.
Det är sådana här veckor som man verkligen förstår varför man kanske inte ska jobba.
Blir helt slut av att bara tillbringa alla dessa timmar på vårdcentral och sjukhus, och vilken arbetsgivare skulle stå ut med all denna frånvaro från arbetsplatsen?!

Nu hoppas jag bara på att det inte är nåt allvarligt med foten, läkaren som jag pratade med idag, som dessutom var ifrån Krakow Polen, tyckte att det liknade en inflammation.
Men han ville inte säga för mycket innan röntgensvaren kommit tillbaka.
Och det är väl lika bra det för jag har ju varit med om besvikelsen förr när läkarna sagt någonting och efter närmare undersökningar visat sig vara raka motsatsen.
Så läkaren skulle ringa när han har fått röntgensvaren, blir förmodligen nästa vecka trodde han.
Så det blir till att knapra värktabletter ett tag till då.
//Bex

Kommentarer:

1 Annelie:

... är tydligen rätt vanligt att fötterna tar stryk efter en cancerbehandling... Jämfört med dig har jag bara fått 6 doser cellgift men har idag en västerfot som mer el mindre håller på att kollapsa... Läkaren trodde också först att det var en inflammation men det har visat sig att mina tåleder har börjat sjunka ihop och typ hamnar på undersidan foten..!! Varken fotterapeut el ortopeden blev ett dugg förvånade när jag berättade om att jag genomgått en tuff cancerbehandling, själv hade jag då inte hört talas om att man kunde få bestående men i leder efteråt utan trodde det var övergående... Hoppas nu du har nått "lätt o lindrigt" i foten, lycka till..!!

Bästa hälsningar från
Västernorrland

Svar: Aj då det lät inget bra.
Vet att man får led och muskelvärk av cellgifterna men jag trodde som du att det var övergående.
Stickningar och domningar i händer och fötter har jag haft sedan dag ett med cellgifter så det har man lärt sig att leva med, men denna smärtan är ju väldigt jobbig.
Ja vi får hoppas på att det är nåt övergående, men jag har ju ändå tagit cellgifter och mediciner i snart fyra år nu så det är kanske inte så konstigt om kroppen tar stryk.
Kram kram.
Bex

Kommentera här: