Varför ligga på latsidan?

Jahop ännu en dag utan varken Macke eller Linnea, så vad har jag och Liam då hittat på idag?
Jo vi har plockat äpplen från föreningens äppelträd och bakat en äppelkaka, vi har sparkat boll, rensat i rabatten tillsammans med grannarna (ja vi bor i lägenhet och har egen rabatt) och kusinen Nellie har varit här och lekt en stund medan jag, Mackes kusin Ida och svägerskan Jenny tagit en fika.
Och den fikan var den enda lugna stund som jag fick denna dag, för när svägerskan Jenny är på besök så händer det grejer, hon är höggravid och irrar runt som en skållad råtta.
Idag fick hon nys om att jag sparat alla barnens ytterkläder som dom vuxit ur och som jag lagt på hög nere i källaren för att jag tänkt att nån gång sälja på loppis, det tog inte många minuter förens vi stod här i köket och tog kort på allt för att sen lägga ut på nätet till försäljning.
Mycket kan man säga om min svägerska men att ligga på latsidan är inte hennes grej😂

Nu är hela familjen samlad igen iallafall och Linnea har haft jättekul med pappas bowlinglag, men hon blev väldigt trött av allt åkande i minibuss och det är väl inget som hon skulle vilja göra om närmaste tiden.
Men nu har hon ju fått prova på iallafall.

Snart kommer en ny vecka med nya tag.
Och vem vet vad denna veckan har att bjuda på.
//Bex

Kommentera här: