Vem har sagt att det är långtråkig.

Efter skolans konsert så blev det glass med hjortronsylt, oslagbart😉

Det finns att göra även som pensionär vill jag lova. 
Idag har jag varit och lämnat barnen på skola och dagis, cyklar sedan direkt upp till sjukan och tar prover sen hem för att äta frukost, efter frukosten så åker jag för att byta till sommardäck på bilen och tar även en biltvätt så den blir riktigt vårfin, åker sedan till city gross för att veckohandla åker hem och packar upp, fixar till lite lunch, sätter mig på balkongen för att avnjuta maten och då har klockan hunnit att bli 13:30.
Fatta att tiden går så fort även när man går hemma, man hinner inte ligga på latsidan direkt då det finns att göra hela tiden och sen vet jag ju även att det inte blir något gjort på onsdagen för då ska jag till Linköping och ta medicin och då blir även torsdag lidande, på fredag ska jag med och ha möte med HSB, så hela veckans sysslor måste egentligen hinnas med på två dagar, måndag och tisdag. 

Nu på kvällen var vi i söderledskyrkan och kollade på när Linnea och hennes klass dansade vals och sjöng Majas alfabetssånger tillsammans med parallellklassen och förskoleklassen.
Det var kul att se då dom sjöng till musiken av östgötaorkestern, men Liam tröttnade och ville ut efter en dryg halvtimme, och då jag själv har lite svårt att stå still en längre tid så gick jag med honom ut för att röra på oss istället. 
Sen gick vi hem och festa till det med glass och kolasås så här på en helt vanlig måndag innan det var läggdags, själv tog jag vaniljglass med varm hjortronsylt det är de fasiken inte mycket som slår alltså, jag åt ofta det som barn hemma hos min farmor och farfar som hade bekanta uppe i Åre, så då fick vi riktig hjortronsylt minsann och det var bland det bästa jag visste. 
Dock inget som gått i arv då mina frön bara fnyser åt lukten av hjortronsylten, knasiga ungar. 
//Bex 

Kommentera här: