Då gör vi ett nytt försök.

Imorse trotsade jag huvudvärken och gick ner till föreningens gym för att återigen försöka komma igång med min träning. 
Jag har varken kunnat, orkat eller velat träna på ett antal månader nu men då jag verkligen börjar känna skillnad i min kropp nu när musklerna försvinner så bestämde jag mig att ta tag i det igen, och så kan man ju hoppas på att jag blir lite pigggare oxå. 
Vi vet väll alla att någon slags träning är bra för kroppen och jag tror även att styrkan man får av träning kan på ett eller annat sätt påverka och trycka ner sjukdomen, till viss del iallafall. 
Jag menar om kroppen är stark så borde det ta längre tid för cancern att äta sig igenom den, samma gäller psyket tänker jag, det är ju svårt att vinna över en psykiskt stark person. 
Jag tror på det iallafall och om man tror på nånting tillräckligt mycket så....ja ni förstår. 
Nu får vi bara hoppas att jag orkar hålla igång träningen oxå, det är tufft innan man kommer till gymet, men när man väl är där så är det så jädra skönt, och jag både vill och behöver lite muskler i kroppen. 
Som jag sagt förut så är jag inte ute efter att bygga muskler utan jag vill bara vara lagom stark och orka med sånt som en vanlig mamma i 30+ åldern normalt gör. 
//Bex 

Kommentera här: