Samma problem varje gång.

Mycket fint finns det men tyvärr inget som passar mig. 

I helgen som var så hade jag lite tid för mig själv och valde då att gå och kolla lite i butiker om jag kunde hitta något fint att ha på mig på t.ex sommarens bröllop som vi ska gå på. 
Jag hade ju liksom rabatter och bonuscheckar i diverse butiker och tyckte då att det var ett ypperligt tillfälle att inhandla något lite mer "fint" som jag kanske inte kommer att använda så jätteofta, man vill ju gärna inte slänga ut en massa pengar på något som man inte har jättemycket användning av. 
Nu måste jag väl erkänna att jag inte direkt var på något shoppinghumör, jag är ju väldig sällan det nu för tiden men jag blev ju inte mera sugen när jag ser allt som jag tycker är snyggt och som är lite mera min stil men som antingen inte passar sig på ett bröllop eller så funkar det helt enkelt inte på mig. 
Man kan ju gärna inte ha svarta kläder på ett bröllop och det är ju just svart som jag känner mig mest bekväm i, jag vill ju helst ha något som jag kan välja om jag vill ha löstuttar i eller ej, och när man ska ha lite finare sommarkläder så finns det inte mycket man kan bära upp med två ingröpningar till bringa. 
Jag vill inte ha för färgglatt, blommigt eller en massa spets, klarar absolut inte av när det ska vara för "sött" för det är inte jag, jag kan inte ha något urringat, för tight, bar rygg eller smala axelband eftersom jag inte kan ha vilken bh som helst. 
Men så vill man ju ändå få känna sig lite kvinnlig, och när man har börjat sålla ut allt detta så finns det banne mig inte mycket kvar att välja på. 
Så det hela slutade med att det blev kläder till barnen istället för min somriga utstyrsel, det är så det brukar sluta i de flesta fallen. 
Jaja det är ju några månader kvar så jag kanske springer på nåt fint under sommaren, jag liksom lever lite på hoppet kan man säga. 
//Bex 

Kommentera här: