Blev yr och fick hjärtklappning.

(null)
Måndag och massor att göra som vanligt efter helgen och speciellt när det är behandlingsvecka, då startar jag nämligen upp veckan med att ta blodprover.
Idag när jag hade varit ute och cyklat för att ta mig till sjukan och sen till Apoteket mm så började jag känna mig lite yr, fick hjärtklappning och blev nästan illamående. 
Jag cyklade hem och min tanke var från början att jag skulle åka och storhandla direkt, men jag kände mig så konstig att jag var tvungen att bara slänga mig i soffan när jag kom innanför dörren, jag vet inte om jag kan ha blivit alldeles för ansträngd med tanke på att min förkylning inte har släppt helt än, jag kände mig helt slut och andfådd när jag kom hem och det tog ett tag innan jag återfick min normala andning igen. 
Men efter lite vila så kände jag mig tillräckligt bra så jag kunde åka och handla. 
Min svägerska är på mig om att jag ska beställa mat via nätet för att kunna åka till affären och hämta färdiga matkassar, tanken är ju god men då jag är en sådan person som går och klämmer, känner och kollar datum på allt så har jag väldigt svårt vid ens tanken att låta någon annan gå och välja varor åt mig, jag är nog en ganska krävande kund, jag vill ha hårda äpplen och päron, jag klarar inte av mjuka tomater, köttet ska vara så fettfritt som det bara går och det får absolut inte vara för kort datum, jag menar betalar man så mycket pengar för matvaror så vill man självklart ha det bästa eller har jag fel? 
Ibland finns det varor som har ett utgångsdatumet inom någon dag bara och då väljer jag självklart ett annat alternativ och det blir lite svårt att göra när man väl fått hem varorna. 
Jaja så länge jag klarar av det så vill jag gå och handla min egen mat. 
Till kvällen blev det innebandy och nu när båda ungarna tränar samtidigt så blir det att sitta i mitten och hålla koll på båda planhalvorna. 
Fröna och Macke var även upp och tittade igår när dom större killarna körde match + att dom sen även åkte till mässhallarna för att kolla på herrarnas A-lag. 
Dom har blivit helt bandytokiga, men inte mig emot, bättre det än att dom går och tjatar på mig och Macke att vi ska hitta på en massa saker hela tiden. 

När vi kom hem och jag tog in posten så hade jag fått två brev från region Östergötland, men jag ska ju inte göra magnetröntgen och datortomografi förens i början av nästa år, men det visade sig vara kallelse till gyn och ultraljud på hjärtat så det har jag att se fram emot nu i december. 
Lika bra att kolla så hjärtat orkar med allt julstök😉
//Bex 

Kommentera här: