"Suck it up"

(null)
Vissa dagar är jag faktiskt väldigt glad över att jag inte har något arbete som jag måste gå till. 
Inte behöva känna pressen över att man måste göra sitt bästa, prestera och få sina arbetskamrater nöjda. 
Jag är ju dessutom en sådan person som inte vill belasta andra när jag jobbar utan jag vill klara mig själv och göra det som räknas med att jag ska göra, jag har svårt att be om hjälp när jag ser hur upptagna alla andra är, det är ju liksom inte meningen att dom ska behöva göra mitt jobb oxå. 
Sen har jag tidigare haft turen att jobba på bra ställen och med underbara arbetskamrater som man inte behöver be om hjälp utav, utan som ser och känner av situationen och liksom bara gör det jag själv inte hinner med, och då slipper man all stress och blir gladare och jobbar därför bättre. 
Nu har jag jobbat inom serviceyrken hela livet och där är det oerhört viktigt att vara samspelt med sina arbetskamrater, men jag kan tänka mig att det är så inom egentligen alla yrken.  
Och det är sånt som gör att man trivs extra bra på en arbetsplats. 
Men då jag många gånger nu för tiden inte mår helt 100 och gärna glömmer saker så skulle jag istället behöva förlita mig på att mina medarbetare göra det som jag missar, och det känns ju inte riktigt ok. 
Så när jag då vaknar, som i dag, med huvudvärk och en kropp som känns blytung så är jag som sagt ganska glad över att inte behöva jäkta iväg till något arbete när fröna har lämnats på skolan.
Utan jag har då kunnat gjort dom sakerna som behövts göras just den dagen, men jag har kunnat gjort det i min egen takt. 
Det är verkligen svårt att förklara hur man mår vissa dagar, man säger att man har ont eller är tung i huvudet, men det är väll inget ovanligt tänker säker många, så känner sig alla ibland, det är bara att ta en tablett och dricka lite extra vatten, men riktigt så funkar det inte på mig. 
När jag blir tung i huvudet så känns det mer som att huvudet är tungt och tynger ner hela min kropp, det blir liksom tungt att bara ta sig framåt, och det spelar ingen roll hur mycket tabletter jag tar så går skiten inte över. 
Det går inte att jämföra en för övrigt frisk kropp med en som är fullproppad med mediciner.
Och jag tror att det är denna antihormonella behandlingen med tabletter och spruta som får mig att må så här. 
Jag hatar det men det är ju bättre än cellgifter. 
Så det är bara att "suck it up" och säga som jag brukar göra och som får mig att må lite bättre, för det finns dom som har det värre.
//Bex 

Kommentera här: