Träningsvärk utan träning🤔

(null)
Nu har det hänt igen, jag får så där fruktansvärt ont i musklerna i ryggen att jag inte kan andas normalt, jag kan inte dra djupa andetag eller sucka för då krampar det liksom, så sjukt obehagligt, det känns som om jag har träningsvärken från helvetet. 
Det började redan igår, men är något värre idag. 
Men så slog det mig att det är ungefär vid den här tiden efter en behandling som jag fått ont i musklerna på olika ställen i kroppen. 
Vaderna har jag haft ont i några gånger, och då har jag till och med haft svårt att gå ifrån sängen på morgonen.
Det kunde efter ett tag kopplas ihop med behandlingen, men när jag fått ont i armar eller som nu ryggen så har jag fått för mig att jag sträckt mig på nåt konstigt vänster, men det är ju självklart biverkningar, man får ju led och muskelvärk av medicinerna så det är klart att det är därför som jag har så förfärligt ont i ryggmusklerna.
Ja, det är mycket att lära sig när det gäller sjukdom och biverkningar, vad som gör ont och varför. 
Jag kommer ihåg att den första läkaren som jag hade för 5år sedan (Nils) sa åt mig redan då att jag måste försöka att skilja på olika smärtor, vilka som kommer ifrån sjukdomen och vilka som kommer utav medicin. 
Men smärtorna har varierat kraftigt sedan dess och eftersom att jag har tagit så mycket olika mediciner med så många olika biverkningar så är det inte lätt alla gånger. 
Men nu har jag mitt lilla anteckningsblock som jag fick utav Sara så att jag kan skriva ner hur jag mår efter varje behandling, och då kan jag bläddra tillbaka för att se hur jag mått de andra gångerna och om det är något som upprepar sig, och det gör det ju alltså nu. 
Så nu har jag en förklaring till varför jag har "träningsvärk" utan att ha tränat😉
//Bex 

Kommentera här: