Från solstol till sjukhussäng.

Jahop då har man gått från solstolen till sjukhussängen. 
Idag hade det nämligen blivit dax att åka till Linköping för att tanka på med lite mediciner igen, jag fick även det skelettstärkande (zometa) så vi får väll se om jag blir febrig denna gång. 
Hur som helst så frågade sköterskan Gittan hur jag mår och om resan hade varit bra, och jag måste säga att jag mår bättre än på länge just nu, har inte haft huvudvärk på bra många dagar och inte haft några speciella krämpor i kroppen heller, fick ju ont i ryggen två av dagarna nere i Spanien men det kom jag ju fram till att det nog var nån muskel som fått sig en smäll eller liknande. 
Och jag sa det till min sköterska att jag tror att det beror på att jag varit så avslappnad och inte stressat på mer än en vecka nu när vi varit iväg. 
Och sköterskan höll helt med mig, hon tror att stressen påverkar väldigt mycket på hur man mår. 
Men även om jag mår bättre än vanligt och känner mig mer tillfreds just nu så hade lik förbannat inte mina blodprover blivit bättre, nu är dom inte jättedåliga men mina vita blodkroppar låg fortfarande lägre än vad dom ska göra och jag tar som sagt fortfarande inga mediciner just nu som bör påverka dom vita blodkropparna, men det är inget som visar på att man ska börja bli orolig, men lite konstigt är det ju. 
Sen fick jag även en läkartid om ca:tre veckor eftersom att då borde svaren på magnetröntgen och datortomografin kommit och så får jag även då veta hur min nästa behandling kommer att se ut som jag kommer att göra senare samma vecka. 
Men jag ska dock inte träffa min läkare (Munire) denna gång utan ska få träffa en för mig helt ny läkare vid namn Joanna. 
Munire hade nämligen inga tider att boka framöver utan hon var helt fullbokad och om hon inte var bokad med patienter så skulle hon på kurs så för att jag överhuvudtaget skulle få träffa en läkare så fick det bli så här. 
Men som sköterskan sa så kan det vara bra och skönt att få prata med en annan läkare ibland, någon som inte är så inkörd på just mitt fall och kanske ser saker ur en annan synvinkel. 
Och på så sätt kan jag väll hålla med, även om jag har mycket tillit till min ordinarie läkare så kan det kanske vara nyttigt att få höra någon annans omdöme och utlåtande. 
Det blir nog bra det här oxå. 
//Bex 

Kommentarer:

1 Ullis:

Jag har Joanna Ö P nu och tycker hon är bra. Noggrann och lätt att kommunicera med. Tror inte du blir besviken.

Svar: Å vad bra, min sköterska sa att hon var bra och lätt att prata med.
Bex

Kommentera här: