Årets första behandling.

Några av lovets aktiviteter.  (null)
Nu kan jag faktiskt erkänna att det var skönt att skicka fröna till skolan imorse efter jullovet och studiedag. 
Bortsätt från magsjukan så har vi haft ett supermysigt jullov, men nu efter jul och nyårsfirande, skridskoåkning, innebandycup och julgransplundring så är jag faktiskt ganska trött och behöver lite tid för mig själv, och då det inte blir så mycket gjort här hemma när ungarna är lediga så behövs det både handlas, städas och tvättas. 
Julen ska bort då den för denna gången är över, och då man dragit fram en hel del pynt så är det lika mycket som nu ska bort, dock tycker jag att det tar längre tid att ta ner pyntet än att ställa fram det. 
Konstigt!! 
Årets första behandling börjar även närma sig så idag fick jag bege mig upp till sjukan för att ta lite blodprover. 
Igår började min högeraxel att värka en aning och har fortsatt så även idag, men nu har det även börjat vandra vidare mot nacken.
Förmodligen bara en överansträngning eller att jag sovit konstigt, men då röntgenkontrollerna börjar närma sig så blir man lite orolig. 
Och hur länge kan man gå med metastaser i kroppen utan att ta cellgifter egentligen?!? 
Ja jag har inte en aning men nån gång lär ju skiten börja röra på sig i kroppen igen.
Jaja, det är bara tankar som dyker upp när man råkar få lite värk någonstans.
Och ingen lär ju kunna svara på dessa funderingar iallafall, för allt är så individuellt och ingen cancersjukdom är den andra lik.  
//Bex 

Kommentera här: