Som man vill att vintern ska vara❤️

(null)
Vilken underbar vinterdag vi haft idag.
Lagom kallt, vindstilla, soligt och en helt perfekt dag för pulkaåkning. 
Jag och fröna har varit vid två pulkabackar som ligger här i närheten, en riktigt brant backe och sen en lite lagom brant där även jag vågade mig upp på frönas snowracer. 
Efter vi varit inne och käkat lite lunch så begav vi oss ut igen och då träffade vi även Erika och Tindra i backen. 
Jag och Erika stod och gottade oss i solskenet medan ungarna åkte för fullt i backen. 
På eftermiddagen gick vi in och gjorde varm choklad och semlor, det är man väl ändå värd efter ett antal timmar i backen. 
När ungarna sen ville ut en tredje gång för att åka pulka/snowracer och sopsäck så fick dom faktiskt gå själva till backen så stannade jag hemma och gjorde mat istället.
Dom hade träffat kompisar och var borta bra länge så Macke fick tillslut gå ner för att hämta in dom då det blev becksvart ute.
Det gäller att passa på nu när vi ändå har snö, för som dom säger så kommer snön att försvinna redan nästa vecka igen😕

Igår hade vi en trevlig kväll hemma hos Ida och Kim i deras radhus som dom i går flyttade in i. 
Vi käkade och killarna tog några öl i bubbelpoolen medan vi tjejer satt och snackade skit i soffan.
Riktigt skönt att ha en kväll i vuxet sällskap. 
Nu är jag fylld av D-vitamin och redo för en ny vecka. 
//Bex 

Kommentera här: