Gäller att stå på sig.

(null)
Idag ringde jag vårdcentralen i hopp om att få till ett läkarbesök angående Linneas mage. 
Linnea har ju en tag nu klagat på att hon haft smärtor i magen, vi har provat laktosfri kost under några veckor som vi blev rekommenderade att göra, och hon har även gått och pratat med kuratorn på skolan ett antal gånger för att kunna släppa ut lite av den oron hon går och bär på. 
Men hon har lika ont i magen ändå. 
Och när jag imorse satt och googla på laktosintolerans så ser jag ju att det inte är dom symtomen som Linnea visat, där stod det mer att man blir uppblåst, får magknip och diarré.
Linnea har mest ont på morgonen när hon kissar och hennes smärta sitter långt ner i magen. 
Inte mycket gemensamt med laktosintolerans tycker jag personligen. 
Jag är ju ingen sådan person som sitter och googlar på olika smärtor och sjukdomar, man kan nog lätt bli lite hypokondrisk av att göra det och man tror ju alltid det värsta, så jag överlåter istället ställandet av diagnosen till dom som faktiskt är utbildade i ämnet. 
Men det har ju visat sig att det inte riktigt funkar så bra heller alla gånger och jag är väl ett praktexempel på det. 
Så med det i ryggen så borde jag ju verkligen kunna stå på mig. 
Och det tänker jag göra oxå så imorgon har Linnea fått tid till vårdcentralen så en läkare får titta på henne, det är ju en bra början iallafall.
Men nu kör vi en liten torsdagsdrink så här på en onsdag eftersom att Macke har bokat upp sig på annat imorgon på MIN torsdag😉
/Bex 

Kommentera här: