Mina briljanta idéer.

(null)
Idag var det dax för behandling igen och då både min mamma och pappa har åkt till utlandet fast på varsitt håll så åkte jag själv till sjukan.
Det tar ju inte jättelång tid nu för tiden när jag inte behöver ta en massa cytostatika, så jag lider inte jättemycket över att behöva åka själv men visst är det trevligt med sällskap.
Men att sätta på sig hörlurarna och lyssna på musik är inte helt fel det heller, och då hinner jag även med att skriva och tänka lite, och det är ju då som jag oftast kommer på alla mina briljanta idéer som jag fått, så som att jag borde lära mig att sy för att kunna göra både egna och snygga sjaletter eftersom jag inte var så förtjust i dom som gick att köpa i butik, och även nån snygg bikiniöverdel som skulle sitta på plats hur mycket jag än engagerade mig och lekte med mina barn på stranden eftersom att de bikinis ute på marknaden var ett skämt om man behöver kunna röra sig fritt. 
Men då jag inte längre behöver någon sjal och har börjat att använda sporttopp på stranden så rann det ut i sanden. 
Även en del andra briljanta idéer har slagit ner som ett blixtnedslag men sen försvunnit lika fort igen. 
Men så idag började jag att fundera på nånting som så många har föreslagit tidigare, nämligen att skriva en bok. 
Alltså det är nånting som jag är väldigt osäker på om jag skulle klara av överhuvudtaget.
Det är ju inte som att skriva en blogg direkt med små inlägg då och då. 
Men det skulle vara kul att prova. 
Inte för att jag tror att det skulle bli någon bestseller precis😂😂
Näe skämt åsido det räcker med min blogg och mina inlägg på cancerhjälpen. 
Om man frågar mina barn så räcker det definitivt då man på kvällarna framför tv:n många gånger låter som Alfons Åberg:
-ja jag ska bara...när jag ska förbereda mina blogginlägg och föna ber mig att lägga ifrån mig mobilen. 
Jag gör ju alla mina blogginlägg via mobilen då jag är totalt kass på datorer, och mobilen har man ju alltid med sig så det var det bästa alternativet för mig. 
Jaja, jag kommer nog att komma på många fler briljanta idéer under mina sjukhusvistelser, men vem vet en vacker dag kanske jag kommer på något genialiskt och så sitter jag här sen med ett stort imperium😂😂
//Bex 

Kommentarer:

1 Katarina:

Jag hjälper dig gärna att redigera boken.. är inte utbildad inom det området men svensklärare 😊

Svar: Å det tackar jag för, hör av mig om det blir aktuellt😉
Bex

Kommentera här: